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Area: GPs/outpatient
Hospital | Patient-transport | Laboratory | Public health | GPS/outpatient | Nursing-Care | Patientinformation | Other areas
Bereichsbildmotiv: GPs/outpatients
WICHTIGER HINWEIS:

für Patienten
Am Universitatsklinikum Münster ist eine MRSA Sprechstunde eingerichtet worden, um Patienten mit sanierungshemmendem Faktoren, bei denen die Standardsanierung nicht erfolgreich war durch Anwendung erweiterter und komplexer Sanierungsmaßnahmen einen Dekolonisierungserfolg herbeizuführen. Auch steht die MRSA Sprechstunde Landwirten zur Verfügung, die vor Aufnahme in ein Krankenhaus ihren Kolonisationsstatus erfahren möchten, um ggf. Noch eine prophylaktische Sanierung durchzuführen. Bei Fragen wenden Sie sich bitte an den MRSA Helpdesk oder folgen dem folgenden Link.

für Personal
MRSA-Ambulanz an der Universität Osnabrück: Sie sind herzlich eingeladen, sich in unserer Sprechstunde* bei Nachweis einer MRSA-Besiedlung und/oder bei einer beruflichen Hauterkrankung oder Verdacht auf eine Allergie vorzustellen:

Telefon 0541.4051810
Telefax 0541.969-2445

* Es fallen für Sie keine Kosten an.

Es erwarten Sie:
Frau Franziska Mentzel • E-Mail fmentzel[aet]uos.de
Dr. Olaf Kaup • E-Mail okaup[aet]uos.de
Prof. Dr. Nanna Schürer • E-Mail nschuere[aet]uos.de
Prof. Dr. Swen Malte John • E-Mail johnderm[aet]uos.de

Fachgebiet:
Dermatologie, Umweltmedizin, Gesundheitstheorie
Fachbereich Humanwissenschaften
Universität Osnabrück
Sedanstr. 115, 49090 Osnabrück


GPs/Medical practice and MRSA

As the patient’s length of stay in hospitals ranges in average from 5 (NL) to 8 (D) days, the controlled conclusion of an MRSA decontamination therapy takes approximately 15 days, statistically no patient can be decontaminated from MRSA during his hospital stay. Since it can be carried for up to several weeks or months, special responsibility lies with the ambulatory health care sector for the subsequent treatment of the underlying disease during the post-stationary time. Generally, only after the complete healing of the underlying disease can the eradication of MRSA from the skin and mucosa be successful. In the case of risk factors for the colonisation with MRSA such as wounds, catheters etc., decontamination can be possible only after some weeks, months or even years. In the case of hospital-acquired HA-MRSA – unlike community-acquired CA-MRSA - only standard (or basic) hygienic medical practices are necessary. Rational and good practice logistics such as hand hygiene, in some cases the utilization of gloves and, in cases of direct contact to infected wounds, also the use of personal protection equipment such as nose and mouth mask are sufficient.

CA-MRSA SENTINEL practices

Furthermore, the medical practices are of major importance in the network of early recognition of community-acquired CA-MRSA. The participating practices called CA-MRSA Ed SENTINEL practices have the role of identifying the circulation of CA-MRSA in the EUREGIO as early as possible.

Quality targets for GPs/medical practices


This is an objective of the MRSA-net project and is under development.



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